Macaw en Shoeby onderzoeken nieuwe AI-mogelijkheden in Power BI

0
539

Macaw en Shoeby onderzoeken nieuwe AI-mogelijkheden in Power BI

Microsoft-specialist Macaw heeft samen met moderetailer Shoeby een verkenning uitgevoerd van nieuwe mogelijkheden op het gebied van artificial intelligence (AI) binnen Microsoft Power BI. Dat gebeurde binnen het Private Preview Programma van Microsoft, waarbij het softwarebedrijf geselecteerde partners toegang geeft tot nieuwe functionaliteiten die nog niet op de markt zijn.

Macaw en Shoeby ontwikkelden voor hun verkenning van de nieuwe Power BI-features een businesscase rond het optimaliseren van het voorraaddistributiemodel. De verkenning leidde tot een verdiept inzicht in de werking van de nieuwe features van Power BI en in de potentiële impact van het toepassen van Self-Service AI binnen de organisatie. Met de opgedane kennis kan Shoeby nieuwe Machine Learning-mogelijkheden ontsluiten naar de business, zijn de data science-teams te ontlasten en worden AI en Machine Learning veel toegankelijker voor de eindgebruikers. Daarnaast beschikt het bedrijf sneller over belangrijke inzichten en trends.

Microsoft introduceerde eerder dit jaar nieuwe features binnen Power BI op het gebied van Machine Learning, waardoor Self-Service AI makkelijker wordt en organisaties AI breder kunnen inzetten. Deze features zijn inmiddels door Microsoft op de markt gebracht en nu voor alle klanten beschikbaar.

“Voor ons als moderetailer staat continue innovatie hoog op de agenda”, zegt Mitch van Deursen, CIO van Shoeby. “De retail verandert in een razendsnel tempo en digitalisering speelt daarin een cruciale en faciliterende rol. Wij willen een datagedreven organisatie zijn, en wij weten op basis van geavanceerde technologie heel goed waar we waarde voor onze klant kunnen toevoegen. De kunst is om het ‘gewoon te proberen’, er gaan namelijk altijd ‘heilige huisjes’ omvallen, dat is precies wat je wilt om vooruitgang te boeken. Daarvoor hebben we tools nodig als Power BI, die ook continu worden uitgebreid en geoptimaliseerd.”

“Wij zijn erg enthousiast over de samenwerking met Shoeby om de innovatieve mogelijkheden van Automated Machine Learning in Power BI te onderzoeken”, zegt Dave Ruijter, Power BI lead van Macaw. “Deze verkenning heeft ons veel geleerd over wat Self-Service AI kan betekenen in de retail en daarbuiten. De uitkomsten helpen ons bij het adviseren van onze klanten die willen inspelen op de mogelijkheden van een datagedreven wereld. Het Private Preview Programma stelt ons bij dit alles in staat om nieuwe technologie in de praktijk te beoordelen en bevindingen rechtstreeks met de ontwikkelaars binnen Microsoft te delen.”

Source link

Vorig artikelNieuwe spreker bekend voor UPS Day 2019: subsidieadviseur Bart Wijffels
Volgend artikel‘Gebruik van cloud-oplossingen bij Nederlandse organisaties blijft groeien’