Bang & Olufsen trapt digitale strategie af met commercetools

0
486

Bang & Olufsen trapt digitale strategie af met commercetools

Geluid, design en vakmanschap: dat is waar de audiosystemen van Bang & Olufsen voor staan. De Deense producent van consumentenelektronica werkt op dit moment aan een nieuwe strategie voor zijn online zichtbaarheid. Voor de nieuwe website koos Bang & Olufsen voor commercetools, voornamelijk vanwege de headless-architectuur en de omnichannel-ervaring die te creëren zijn dankzij de flexibele microservices van het platform. De integratie met commercetools en zijn React Component Library als frontendtechnologie begon in augustus 2018 – de Engelse versie van de website ging live in februari 2019.

Tomas Antvorskov Krag, Director E-Commerce bij Bang & Olufsen: “Met het oog op de toekomst van onze e-commercestrategie wilden we maximale flexibiliteit. Met de headless-benadering die commercetools hanteert, creëren we voor onze klanten inspirerende shopervaringen. De eerste stap voor ons was de online zichtbaarheid van de merken Bang & Olufsen en Beoplay samen te voegen. De volgende stap wordt het op flexibele wijze integreren van de fysieke winkels van onze retailers. Na nauw overleg met onze oplossingenpartner Kruso bleek al snel dat commercetools perfect kon voldoen aan onze eisen aan de nieuwe website.”

Soepele transitie

Dankzij de headless-architectuur van het commercetools-platform kon er meteen begonnen worden met de implementatie. Nieuwe innovaties zijn vervolgens zowel stap voor stap als tegelijkertijd te implementeren. De API-interfaces van commercetools matchen bovendien perfect met het headless en op API’s gebaseerde contentmanagementsysteem van Bang & Olufsen: het Content-as-a-Service-platform Contentful.

Bang & Olufsen wil ook de offline- en onlinebusiness beter combineren. Het doel is een click & collect-systeem te integreren, waarbij klanten hun bestelde producten online kunnen bestellen en ophalen in de winkel. En andersom geldt hetzelfde: het wordt dan ook mogelijk producten die in de winkel zijn uitverkocht, te bestellen in de digitale catalogus en ze thuis te laten bezorgen.

Nog veel meer in het verschiet

Dirk Hoerig, medeoprichter en CEO van commercetools: “De integratie van de fysieke winkels betekent dat de kassasystemen verbonden moeten zijn met het onlinesysteem via flexibele API-interfaces. commercetools biedt dergelijke oplossingen in de vorm van flexibel aan te passen microservices. Dat is een van de redenen waarom Bang & Olufsen onze software koos. Het is een eer om een traditionele leverancier als Bang & Olufsen te begeleiden op zijn volgende stappen richting de toekomst van digital commerce. Producten van hoge kwaliteit, zoals die van Bang & Olufsen, hebben niet alleen in fysieke winkels een stijlvolle presentatie nodig. Ook online moeten ze het fantastische geluid en het geweldige design weerspiegelen. Met commercetools heeft Bang & Olufsen hiervoor de basis en blijft het bedrijf flexibel voor de e-commerceoplossingen van de toekomst.”

Source link

Vorig artikelAT&T en Colt automatiseren bestelproces voor netwerkservices
Volgend artikelPersonalisatie in marketing neemt fors toe, ondanks ontoereikende expertise