Travix kiest voor de cloudgebaseerde klantenservice-oplossing van Freshworks. Het online reisbureau gebruikt de oplossingen van Freshworks om de efficiëntie van hun klantenservice te verbeteren en alle klanten de best mogelijke dienstverlening te bieden. Dankzij de omnichannel-benadering van Freshworks kan Travix duurzame klantrelaties opbouwen met gepersonaliseerde service gebaseerd op een 360°-beeld van hun klanten.
“De strategie van Travix is de klanten via het door henzelf gekozen kanaal zo doeltreffend mogelijk te helpen vanuit één aanspreekpunt. Onze klanten en onze werknemers hoeven weinig inspanning te leveren. We bouwen klantrelaties door middel van gepersonaliseerde diensten, gebaseerd zijn op de historie die we met ze hebben en een 360°-beeld van de klanten. Ons contactcentrum werkt met meerdere kanalen en moet e-mails, telefoontjes en sociale media in verschillende systemen behandelen. Daarom moesten we in nieuwe technologie investeren die onze strategie kan waarmaken”, vertelt Marloes Vierhout, Customer Care Business Support Director voor Travix.
Betrokken partner
Travix heeft na uitgebreid marktonderzoek voor de oplossingen van Freshworks gekozen. Vierhout vertelt: “We waren op zoek naar een partner die onze visie en manier van werken deelde. Freshworks nodigde ons uit samen de omnichannel-wereld te ontdekken en hun producten aan onze behoeften aan te passen. Freshdesk is een zeer volwassen product en de eindeloze mogelijkheden van Freshchat in combinatie met Freshcaller voor omnichannel-routing op basis van skill sets, verbeteren de efficiëntie van onze klantondersteuning aanzienlijk. Zo bieden we onze klanten de best mogelijke service.”
Betere kwaliteit
Na een zeer snelle uitrol van maar twee maanden is Vierhout tevreden over het resultaat van de samenwerking met Freshworks: “Met de producten van Freshworks hebben we een duidelijk en real-time inzicht in alle zakelijke KPI’s. Dankzij dit inzicht groeit de productiviteit van onze werknemers en verbetert de kwaliteit van onze klantenservice. Bovendien is het softwarepakket gekoppeld aan ons BI-tool, waardoor we nu waardevolle informatie ontvangen over de hoeveelheid contactmomenten en wat de reden is voor het contact.”