Nuance onthult nieuwe Lightning Engine

0
536

Nuance Communications kondigt de Nuance Lightning Engine aan, een nieuwe AI-tool die gebruikmaakt van vierde generatie deep neural netwerken (DNN). Deze engine combineert stembiometrie met Natural Language Understanding (NLU) om zo een gepersonaliseerde, menselijke ervaring te bieden op verschillende spraakgestuurde kanalen. Met de nieuwe engine heeft een slimme speaker, virtuele assistent of IVR genoeg aan één spraakcommando om een specifieke gebruiker te herkennen en te identificeren waar die gebruiker naar op zoek is.

Consumenten maken steeds meer gebruik van spraaktechnologie om met de wereld om hen heen te communiceren: van de slimme assistent in de auto tot boodschappen doen met een smart speaker. Met de Nuance Lighting Engine kunnen gebruikers een uniek stemprofiel aanmaken voor de accounts die zij gebruiken. Wanneer ze met een spraakcommando contact zoeken met het desbetreffende bedrijf, hoeven ze alleen maar te praten om herkend te worden, waarna de gepersonaliseerde interactie begint. Wachtwoorden zijn daardoor niet meer nodig.

Tot nu toe kon een stem alleen binnen een seconde aan een gebruiker gekoppeld worden als deze gebruikmaakte van een specifiek commando. Met de nieuwe engine wordt de standaard spreektijd gehalveerd, waardoor bedrijven de identiteit van een gebruiker sneller kunnen vaststellen dan het menselijk gehoor kan.

“Stembiometrie beveiligt niet alleen het gebruik van spraak maar biedt in combinatie met NLU ook nog eens een naadloze gebruikservaring voor consumenten,” aldus Brett Beranek, General Manager, Security Business, Nuance Enterprise Division. “Met de engine kunnen bedrijven eenvoudig controleren of een gebruiker is wie hij zegt dat hij is, wanneer deze contact maakt via een spraakkanaal. Dat scheelt tijd, die bedrijven vervolgens kunnen steken in een gepersonaliseerde interactie vanaf het allereerste contact, waardoor het contactmoment effectief, prettig en natuurlijk verloopt.”

Nuance heeft de Nuance Lightning Engine beschikbaar gesteld voor een aantal strategische klanten via het Nuance Intelligent Engagement Platform. De technologie is vanaf deze herfst algemeen beschikbaar.

Meer informatie over Nuances Conversational AI en Biometrie is hier te vinden.

Source link

Vorig artikelVerizons nieuwe oplossing voor netwerkoptimalisatie verbetert gegevensoverdracht van rich media
Volgend artikelAlliander kiest voor digitale transformatie in HR