Sales Binnendienst

0
442

Voor onze Salesafdeling (inVeghel) zijn wij op zoek naar een zeer ervaren en enthausiaste medewerker Sales Binnendienst

In je functie als medewerker binnendienstsales werk je nauw samen met je collega’s van de buitendienstsales. Dit betekent dat jouw inzet onderdeel uitmaakt van het behalen van de overall salesdoelstellingen en dat je samen met 1 of meerdere buitendienstsales medewerkers plannen maakt, uitvoert en bijstuurt.

Ben jij degene die wij zoeken? Dit verwachten wij van jou:

Aangename gesprekspartner:

  • Luisteren, samenvatten, doorvragen en open registreren.
  • Weten wat je aannames zijn, deze benoemen, bespreken en afstemmen met je gesprekspartner(s).
  • Open, kwetsbare houding.

Opportunity Management:

  • Weten wie er beslissingsbevoegd zijn en wie er beïnvloeders zijn in de organisatie van de eindklant, weten wat de rollen zijn van de beslissers en beïnvloeders, ervoor zorgen dat je 1 of meerdere sponsoren hebt bij de beslissingsbevoegden en ervoor zorgen dat je 1 of meerdere sponsoren hebt bij de beïnvloeders. Jezelf authentiek kunnen positioneren en ons kunnen positioneren vanuit haar filosofie bij beslissers en beïnvloeders eventueel met behulp van onze MT.
  • Kern blootleggen van het gesprek door eisen, wensen en prioriteiten van de eindklant inzichtelijk te hebben met de drijfveren vanuit bedrijfsdoelstellingen.
  • Zoeken naar nuances waardoor je kan aangeven wat de urgentie is van de prioriteiten die door de eindklant aangegeven worden. Met andere woorden, je kunt motiveren waarom een eindklant bepaalde behoeftes heeft en op welke termijn de behoefte in de beleving van de eindklant ingevuld moet worden.
  • Het kunnen uitdagen van de zienswijze van de eindklant door andere opties neer te leggen en bijvoorbeeld te vragen wat er gebeurt als de behoefte van de eindklant niet op tijd ingevuld wordt. Wat kost het hebben van een probleem?
  • Gesprekken afronden in kernpunten met acties en besluiten. Dit ook vastleggen en communiceren door aan het einde van het gesprek samen te vatten en deze samenvatting met acties en besluiten vast te leggen in een gespreksverslag. Je zult het gespreksverslag ook moeten delen met je gesprekspartner(s) om hen te vragen of je het juist hebt verwoord en of zij aanvullingen hebben.
  • Vanuit het einddoel beredenerend mijlpalen neerzetten in de tijd en hierop concrete afspraken maken met de eindklant. Dit betekent dat je met de eindklant spreekt over een door de gebruikersorganisatie geaccepteerde ICT oplossing en van daaruit terug redeneert naar het moment waarop je je bevindt. Op basis van het terug redeneren laat je de eindklant weten welke randvoorwaarden er ingevuld moeten worden, welke tijdspaden en deadlines hierbij horen en wie op welk moment wat moet doen.
  • Vastgelegde afspraken dien je voor zover mogelijk meteen uit te zetten bij de personen die je nodig hebt om de gemaakte afspraken te borgen. Bijvoorbeeld als je informatie nodig hebt van bepaalde partijen, dan ga je die vragen meteen uitzetten. Dat geldt voor alle aspecten waar jij van hebt afgesproken iets op te gaan leveren. Maak daarom ook direct duidelijke afspraken met personen die aan jou informatie of bepaalde diensten moeten aanleveren, zodat je aan de gemaakte afspraken met de eindklant kan voldoen. Stel dus vragen aan je toeleveranciers van informatie en diensten die concreet zijn, zodat er geen ruimte is voor misinterpretatie. Stel in de vragen aan je toeleveranciers concrete deadlines op met ruimte voor uitloop.

Administratieve werkzaamheden:

  • Offertes opmaken volgens richtlijnen.
  • CRM systeem (Microsoft Dynamics CRM) vullen volgens protocol dat is opgenomen in de procesbeschrijving per propositie.

Daarnaast wordt het volgende van je verwacht:

Redeneren vanuit het einddoel:
Het einddoel is een eindklant die de desbetreffende ICT dienst van ons of KPN heeft geaccepteerd en volledig tevreden is. Het zou mooi zijn als we vanuit dit vertrouwen kunnen verkopen. Als dat in jou geval niet zo is, dan willen we graag weten waarom dat niet zo is. Deze kritiek stelt ons in staat om stappen te zetten om diensten naar het gewenste niveau toe te brengen.

Producten en dienstenportfolio:
Functionele specificaties

  • Functionele uitgangspositie kennen van onze diensten in termen van functionaliteit, beschikbaarheid, veiligheid en informatievoorziening door middel van rapportage over de prestatie van de dienst en dit kunnen spiegelen aan concurrerende diensten die bij de eindklant worden aangeboden. Daarbij kunnen motiveren waarom wel of niet voor een bepaalde dienst van ons bedrijf of die van de concurrent te kiezen.

Werkwijze:

  • Projectaanpak, weten wat onze werkwijze is en wat daarvan het onderscheidende vermogen is ten opzichte van concurrerende aanbieders.
  • Verstoring, weten wat onze werkwijze is indien er een verstoring optreedt. Weten wat het verschil in werkwijze is tussen categorie 1, categorie 2 en categorie 3 verstoringen en kunnen motiveren waarom wij de verschillen hanteren.
  • Wijziging, weten wat onze werkwijze is bij een wijziging van een IT oplossing. Weten wat het verschil in werkwijze is tussen categorie 1, categorie 2 en categorie 3 Wijzigingen en kunnen motiveren waarom wij de verschillen hanteren. Weten wat voor impact de wijziging heeft op functioneel en administratief vlak.

Ketenverantwoordelijk:

  • Teamspeler zijn door verantwoording te dragen voor de gehele keten van waardecreatie voor de eindklant vanaf lead tot het uitleveren van de dienst. Je draagt verantwoording door de verwachtingen in het proces af te stemmen met alle betrokkenen tot en met overdracht aan de leverstraat. Je bent verantwoordelijk voor het inventariseren van kritiek (zowel positief als negatief) van de eindklant en deze kritiek neer te leggen bij de betreffende spelers in de keten van waardecreatie zodat zij de kwaliteit van hun werkzaamheden kunnen ontwikkelen. Structurele problemen in het proces bespreek je met salesmanagement en salesmanagement bepaalt de vervolgstappen.
  • Worden beoordeeld op bijvoorbeeld aantal afspraken dat ze maken, aantal deals waaraan ze meewerken, aantal deals die ze closen, aantal telefoontjes om leads te genereren.

Jouw plan voor persoonlijke ontwikkeling, moet ieder jaar opgesteld worden met daarin:

  • Knelpuntenanalyse waarin je knelpunten benoemd in relatie tot jezelf, in relatie tot collega’s en in relatie waar je in de breedste zin tegen aan loopt op je werk.
  • Je droomscenario, doelstellingen op lange termijn (voor zover je die hebt) vertaalt naar doelstelling op korte termijn die haalbaar en meetbaar zijn. Je doelstellingen op korte termijn moeten taakstellend zijn. Dit zodat je korte termijn doelstellingen eventueel met hulp van collega’s of andere middelen voor jou op korte termijn haalbaar zijn.
  • Je onderbouwt aan de hand van de knelpunten die je ervaart welke kennis en vaardigheden je wil ontwikkelen. Je maakt afspraken met de begeleider van je persoonlijke ontwikkeling over hoe je deze kennis en vaardigheden gaat ontwikkelen in je dagelijkse werkzaamheden. Deze afspraken komen vast te liggen in je persoonlijk ontwikkelplan. Je maakt tevens afspraken over trainingen die je wil volgen en jou helpen om de kennis en vaardigheden op te doen om je doelen uit je persoonlijk ontwikkelplan te bereiken.
  • Reflecteren op afspraken uit je persoonlijke ontwikkeling (POP) gedurende het jaar:
    Persoonlijk Ontwikkel Plan vs realisatie van doelstellingen.

Wij bieden:

Onze basis arbeidsvoorwaarden, zoals een marktconform salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden, zijn gewoon goed geregeld! Maar wij bieden uiteraard meer; een prettige informele werksfeer en een zelfstandige, uitdagende werkomgeving met volop doorgroeimogelijkheden en buitengewoon veel aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling.

5 redenen om bij ons te werken:

  • Prima salaris. Niet onbelangrijk.
  • Altijd werken met de laatste technologie. Innovatie staat nooit stil en begint bij ons op de werkvloer.
  • Sprankelende dromen en persoonlijke groei kennen geen beperkingen. Ze worden beloond.
  • Informele werksfeer: geen stropdassen en dure pakken cultuur.

Geïnteresseerd in deze vacature?

Je sollicitatie, bestaande uit een motivatie en CV, kun je sturen naar Mark Karsch via de groene knop onderaan deze pagina. Ook voor vragen over de functie kun je bij Mark terecht via mark@mkdigital.nl.

Uiteraard zijn wij op zoek naar de kandidaat die het meeste aansluit bij bovenstaand profiel, maar voldoe jij nou nét niet helemaal aan de gestelde eisen, maar ben jij ervan overtuigd dat wij voor jou moeten kiezen? Laat het ons dan vooral weten!

Source link

Vorig artikelBack End Project Engineer
Volgend artikelSenior VMware Specialist