BIT-nieuws – Aangepaste maatregelen BIT wegens coronavirus

0
541

In een eerder nieuwsbericht heeft u kunnen lezen welke hygiënische maatregelen wij treffen om verdere verspreiding van het coronavirus te beperken. Gezien de ontwikkelingen hebben wij deze maatregelen verder aangescherpt. Maatregelen waarmee wij verspreiding nog verder willen inperken en het gewenste niveau van onze dienstverlening willen borgen. Hieronder kunt u lezen welke aanpassingen dit zijn. Deze aangescherpte maatregelen gaan per direct in en blijven gelden tot minimaal 28 april 2020.

Nieuwe of aangescherpte maatregelen:

  • Monteurs die werkzaamheden in zowel datacenter BIT-1 als BIT-2 moeten verrichten en die begeleid worden door onze datacenter engineers, dienen een uur verschil te hanteren in hun bezoek tussen deze twee locaties. Dit om datacenter engineers te beschermen tegen een mogelijke besmetting vanuit de andere locatie en wij beschikbaarheidsrisico’s lopen. Sinds vrijdag 13 maart werken onze mensen al in strikt gescheiden teams.
  • Voor klanten zonder zelfstandige toegang tot onze datacenters geldt hetzelfde protocol. Zij mogen alleen met een uur verschil van datacenter BIT-2 naar BIT-1 en vice versa. Om dit uur te overbruggen bieden wij kosteloos remote hands aan om werkzaamheden uit te voeren.
  • 90 procent van de medewerkers van BIT werkt sinds dinsdag 17 maart thuis.

Maatregelen die al van kracht waren:

  • We beperken fysiek contact met klanten. Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van conference calls en dergelijke.
  • U dient opvolging te geven aan de hygiënische maatregelen zoals gesteld door het RIVM. Was regelmatig uw handen, hoest en nies in de binnenzijde van uw elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
  • Wij dringen er op aan dat bezoekers met luchtwegklachten hun bezoek uitstellen of BIT inschakelen voor de werkzaamheden.
  • De meeste hands-on werkzaamheden in het datacenter worden kosteloos door onze engineers uitgevoerd. Schakel BIT in zodat fysiek contact de komende weken beperkt blijft.

Ondanks dat het merendeel van onze medewerkers thuiswerkt, zijn wij gewoon bereikbaar via ons vaste nummer 0318 648 688. Vanzelfsprekend is het ook mogelijk om uw vragen te stellen of meldingen te doen via onze klantenportal of te richten aan info@bit.nl.

Meer informatie

Wilt u meer informatie over onze dienstverlening of de maatregelen die wij nemen ten aanzien van het coronavirus. Neemt u dan contact met ons op via 0318 648 688 of info@bit.nl

Zie ook initiatieven van BIT omtrent coronacrisis:

Conference call? Gebruik de (gratis) videoconferencetool meetme.bit.nl
BIT biedt klanten kosteloos dubbele bandbreedte aan

Source link

Vorig artikelOnline Project Management Software Market May Set New Growth Story | IBM, Microsoft, Oracle, Service Now, SAP
Volgend artikelNew Innovations in IoT in Retail Market by Growing Technology Trends | Global Analysis Report 2020-2027 with Key Players – SAP, Amazon Web Services, Sierra Wireless, Huawei, PTC, Microsoft, Intel, IBM, and Cisco Systems