ECM2 – De mobiele app van SuiteCRM nu ook op jouw Windows laptop

0
428

Bron: ECM2

Zoals mogelijk bekend is, bieden wij ook de mogelijkheid aan om gebruik te maken van een mobiele app om SuiteCRM te gebruiken: QuickCRM. Vroeger kon deze specifieke uitbreiding alleen gebruikt worden op mobiele devices, zoals een telefoon of tablet met iOS of Android. Er is een gratis versie met standaard functionaliteit en een betaalde versie met uitgebreide functionaliteit. Voor de betaalde versie zijn de gebruiksmogelijkheden uitgebreid.

De makers van QuickCRM hebben er een versie voor Windows 10 ontwikkeld. Daardoor kan je als gebruiker op jouw laptop of PC met Windows 10 op dezelfde manier werken als op jouw mobiele apparaat. De manier waarop deze applicatie nu gebruikt kan worden, geeft jouw als gebruiker dezelfde interface voor SuiteCRM. Deze app is een alternatief voor het werken in de browser en functioneert als zelfstandige, losstaande applicatie. Deze mobiele app heeft vooral als voordeel dat je de handige automatische Offline functionaliteit kunt gebruiken.

Offline werken

Deze app heeft enkele handige functies, waaronder de mogelijkheid om verder te werken met deze app zonder dat je een internet verbinding nodig hebt, dus offline. Daar waar SuiteCRM in de webbrowser wel een verbinding nodig heeft om gegevens op te halen en verandering op te slaan, is dat bij deze app niet nodig. In de mobiele app kun je aangeven dat je off-line gaat werken en sinds kort werkt dat ook automatisch. QuickCRM houdt rekening met aanpassingen en als je weer online gaat worden alle aanpassingen aan records doorgevoerd. Dat gebeurt dus zodra er weer verbinding is gemaakt.

Deze nieuwe Windows App komt binnenkort uit met de nieuwe Automatische Offline functionaliteit.

Hoe werkt dat (in het kort)?

  1. Automatisch laden van records wanneer het apparaat (mobiel/tablet/pc) internetverbinding heeft
  2. Automatisch aanzetten van de Offline modus wanneer de internetverbinding is verbroken
  3. In deze modus werkt je door met de gegevens die reeds op het apparaat zijn opgeslagen en/of kan je nieuwe gegevens opslaan
  4. Automatisch opslaan van records naar het CRM toe wanneer de internetverbinding weer is gelegd

Uitproberen

Mocht je bij ons gebruik maken van de betaalde uitbreiding dan kun je kijken hoe deze software voor jou werkt op jouw Windows laptop. Je downloadt de Windows 10-versie van de app via de deze link. Het downloaden lukt alleen als je een Microsoft account hebt. Volg bij het installeren de Wizard en je bent klaar om deze te gaan gebruik. Handig wanneer je bezig bent in een omgeving waar geen internet is, of de internet-verbindig onbetrouwbaar is.

Wil je wat meer lezen over deze Offline functionaliteit? Ga dan naar Hoofdstuk Automatic Offline Mode uit de handleiding van de ontwikkelaar. Hou in de gaten dat je altijd upgradet naar de laatste versie van de app om goed gebruik te maken van deze (en andere) functionaliteit. Houd er ook rekening mee dat de functionaliteit van de mobiele app niet volledig overeenkomt met die van SuiteCRM in de browser. Zo is onze rapportage module niet aanwezig, omdat het een specifieke plug-in is voor SuiteCRM. De meeste modules zijn echter aanwezig.

Dit bericht is afkomstig van één van de leden van ISP Connect, zie hier de bron.

– Advertisement –

Source link

Vorig artikelOnline sector blijkt crisisbestendig tijdens coronapandemie
Volgend artikelPrivacy Shield ongeldig. Tijd om lokaal in te kopen?