Bron: mijndomein.nl –
Afgelopen zomer voerde Bureau GfK voor SIDN een groot onderzoek uit naar de manieren waarop ZZP’ers en kleine ondernemers online verdienen met hun site. De resultaten zijn interessant leesvoer voor iedere ondernemer die zelf wil weten hoe hij meer uit zijn site kan halen. Sommige resultaten komen uit het onderzoek, andere uit de open antwoorden van de respondenten.
1. Ga voor groter, niet voor meer
Maar weinig ZZP’ers verdienen online meer doordat ze een groot aantal orders binnenhalen. Zij zijn online succesvol, omdat de site hen in staat stelt serieus genomen te worden en zo grotere orders binnen te halen. Meer omzet is bij ZZP’ers vooral te danken aan grotere orders en niet aan meer orders.
2. Een goed ontwerp betaalt zichzelf terug
Hoe goed gratis WordPress sjablonen ook zijn als laagdrempelig vertrekpunt: vrijwel iedere succesvolle kleine ondernemer tast in de buidel voor een betaald ontwerp. Zorg dat je website qua uitstraling klopt met wat je bent en hoe je werkt. Je website is je visitekaartje en geeft de bezoeker een eerste indruk. Dit is nog belangrijker wanneer je grotere orders wilt binnenhalen.
3. Online promotie hoeft geen vermogen te kosten
ZZP’ers die jaarlijks meer van €10.000 ontvangen via hun website (sales & leads), investeren gemiddeld €850 per jaar in online promotie. Dat is ruim twee keer zoveel als de gemiddelde ZZP’er die €400 per jaar investeert en niet verder komt dan de helft. Een relatief klein bedrag extra investeren kan dus relatief veel opleveren. Vooral in SEO en SEA.
4. Werk slimmer, niet harder
OK, dit is een open deur, maar hij is wel waar. De 10% van de ZZP’ers die het meeste verdienen met een website besteed 12% meer uren dan gemiddeld aan die site, maar haalt daar bijna zes keer zoveel omzet mee binnen (€30.000 tegen €5.700 per jaar).
5. Vergeet veiligheid niet
Een paar tientjes per jaar voor een goed SSL-certificaat. Iets meer betalen voor iets betere hosting. Maakt dat verschil? Nou en of: een veilige website die op ieder device goed werkt en geen foutmeldingen geeft kan voor die ene grote opdracht net het verschil maken.
Meer lezen? Bekijk de infographic van het onderzoek van SIDN (n=-1281). Dit artikel is gemaakt in samenwerking met SIDN.
Dit bericht is afkomstig van één van de leden van ISP Connect, zie hier de bron.