Contentmarketeer

0
335

Ben jij een ster in schrijven, weet je complexe materie simpel te verwoorden én heb je enige affiniteit met IT? Dan is het tijd om pen en papier te pakken en te starten met je motivatiebrief voor deze vacature!

In de booming branche van cloudoplossingen zijn wij gespecialiseerd in IT-continuïteit. Sinds 1977 bedienen wij onze opdrachtgevers, onafhankelijk van derden met verschillende oplossingen. Wij zijn een hecht team van specialisten en groeien de laatste jaren erg hard. Afgelopen jaar zijn we zelfs uitgeroepen tot één van de FD Gazellen van Nederland. We hechten veel waarde aan de lange en hechte samenwerkingen met zowel collega’s als klanten. Samenwerkingen van vijftien jaar en KTO-beoordelingen van een negen zijn bij ons geen uitzondering.

De volgende stap in onze groei is een uitbreiding van ons marketingteam. Ook de komende jaren groeien we hard door en daar is veel content voor nodig. Content in verschillende vormen, denk aan: webteksten, whitepapers, videoscripts, blogs, interviews, social media uitingen, etc. In jouw rol als contentmarketeer krijg je veel vrijheid verantwoordelijkheid om de verschillende vormen van content naar eigen inzicht verder vorm te geven. Dit doe je deels zelf en deels besteed je uit, zodat jij voldoende tijd overhoudt om de werkzaamheden te doen die je leuk vindt en waar je energie van krijgt.

Marketing is bij ons gericht op drie doelen:

1) leadgeneratie
2) recruitment
3) verhoging van naamsbekendheid / verbeteren van de branding

Voor al deze drie doelen is goede content essentieel, dit vormt de basis voor alle marketingcampagnes en -uitingen. Het interessante van deze functie is dat je bij veel verschillende marketingactiviteiten betrokken wordt. De ene dag kan in het teken staan van het afronden van een whitepaper en een dag later ben je betrokken bij een fotosessie van het nieuwe kantoor en een videoscript voor een video op de ‘Werken bij’-pagina. Kortom, een hele diverse functie!
Onze contentplannen 2021: wat staat je te wachten?

Voor 2021 hebben we de focus op een aantal marketingactiviteiten waar jij nauw bij betrokken zult worden. Daarnaast staan we open voor jouw eigen ideeën om onze content naar het volgende niveau te brengen!

1. Website

We werken aan een nieuwe website die in februari live gaat gaat. Daarna wordt de website verder uitgebreid met aanvullende pagina’s en content. Maandelijks zullen we nieuwe content blijven publiceren op de website. Als contentmarketeer denk je mee over de indeling en design van de pagina’s. Daarnaast ben je in de lead op het gebied van contentontwikkeling in de vorm van teksten, video’s en afbeeldingen.

2. Business cases / klantcases

Samen met klanten maken wij minimaal 1 keer per kwartaal (video)cases waarin we onze samenwerking toelichten. Voor deze videocases werk je samen met een specialist die de techniek voor zijn rekening neemt. Denk hierbij aan licht, geluid, opname en achteraf editen van de video. Als contentmarketeer ben jij verantwoordelijk voor het bedenken hoe de samenwerking het beste over het voetlicht kan worden gebracht. Je bent de spin in het web en haalt vooraf informatie op bij alle personen die betrokken zijn bij de samenwerking en zorgt dat zowel de video-editor als de klant van tevoren gebrieft worden. Jij bent degene die de regie voert over het eindproduct.

3. Verschillende blogs

Voordat we starten met het schrijven van blogs werk je mee aan een SEO-onderzoek en een contentkalender. Voor zeer technische blogs heb je de beschikking over een externe contentschrijver die jij aanstuurt d.m.v. tekstinstructies. Daarnaast zul je zelf ook blogs schrijven over verschillende onderwerpen. Een contentgebied waar jij je op zult focussen is het schrijven van verhalen over onze eigen organisatie en medewerkers ten behoeve van employer branding.

4. E-mail automation / E-mail campagnes

We hebben inmiddels een goede database opgebouwd aan prospects. We staan op het punt hier een geautomatiseerde drip campaign van te maken samen met een online marketing bureau. Aan jou de eer om hierin mee te denken. Welke content past op welk moment in de funnel? Welke onderwerpen snijd je aan in welke mails? Tegelijkertijd houd je de klik- en openrate in de gaten om bepaalde e-mails – wanneer nodig – aan te passen.

5. Beheer social media kanalen

Jij bent in de lead om onze organisatie actief via social media kanalen te promoten. Hiervoor maak je een social media kalender die aansluit op de marketingactiviteiten op dat moment en onze employer branding. Gelukkig hoef je niet elke bericht apart te posten, wij gebruiken hiervoor een geautomatiseerde tool waardoor je veel van tevoren kunt inplannen.
Waar kom je te werken?

In onze optiek is een commerciële afdeling pas succesvol als sales en marketing nauw samenwerken. Want samen groeien we sneller. Het team waarin je komt te werken bestaat uit een salesmanager, drie accountmanagers, een online marketeer en twee (content) marketeers. Om de synergie tussen sales en marketing zo optimaal mogelijk te houden, schuif je maandagochtend aan bij de salesmeeting. Hier worden ook voor jou relevante onderwerpen besproken, zoals webinars, campagnes ten behoeve van leadgeneratie, videocases, enz. Maandag is meetingdag want in de middag volgt het wekelijkse marketingoverleg met je marketingcollega’s. De meeting is bedoeld om elkaar updates te geven over verschillende marketingprojecten en tevens nieuwe ideeën te overleggen. Ook jouw input is hierbij van groot belang!

Nog even alles op een rij

Werkzaamheden

  • schrijven van blogs, webteksten en whitepapers
  • managen van (video)cases
  • opstellen contentkalenders en social media kalenders
  • meewerken aan marktonderzoeken / rapporten gericht op onze doelgroep
  • beheer social media kanalen
  • verzorgen van content voor e-mail campagnes
  • interviews met werknemers en klanten –> uitwerken naar blogs en klantcases

Functie-eisen

  • beschikbaar voor 32 -40 uur
  • minstens 3 jaar ervaring in contentmarketing
  • je corrigeert iemand die het heeft over ‘uitprinten’, want jij weet als geen ander dat het printen of uitdraaien moet zijn. Kortom, uitstekende Nederlandse schrijfvaardigheid dus
  • je hebt goede interview skills; bijvoorbeeld voor het uitwerken van een verhaal of klantencase
  • je kunt gestructureerd en projectmatig werken
  • je bent creatief en denkt graag mee over verschillende marketingactiviteiten en -campagnes
  • affiniteit met IT is geen harde eis, maar mooi meegenomen. We vinden het belangrijker dat je wel heel leergierig bent en je ergens in kunt vastbijten

Wat kun je van ons verwachten

  • marktconform salaris
  • laptop van de zaak
  • meewerken in een snel groeiend marketingteam wat bezig is verder te professionaliseren
  • je bent nauw betrokken bij verschillende marketingcampagnes en growth hacking strategieën
  • budget voor persoonlijke ontwikkeling
  • korte lijnen met al je collega’s; weinig hiërarchie
  • veel vrijheid voor eigen ideeën en zelfontwikkeling
  • je zult veel samenwerken met je marketing- en salescollega’s (samen 8 man). Samen zijn we een hecht en gedreven team om onze organisatie de komende jaren flink te laten groeien met nieuwe klanten. Jouw bijdrage is essentieel

Geïnteresseerd in deze vacature?

Je sollicitatie, bestaande uit een motivatie en CV, kun je sturen naar Mark Karsch via de groene knop onderaan deze pagina. Ook voor vragen over de functie kun je bij Mark terecht via mark@mkdigital.nl.

Uiteraard zijn wij op zoek naar de kandidaat die het meeste aansluit bij bovenstaand profiel, maar voldoe jij nou nét niet helemaal aan de gestelde eisen, maar ben jij ervan overtuigd dat wij voor jou moeten kiezen? Laat het ons dan vooral weten.

Source link

Vorig artikelMicrosoft Word to get AI-powered text prediction feature next month
Volgend artikelSmart traffic tech to save cities $277bn by 2025