Senior Servicedesk Medewerker

0
22

We zijn gevestigd in Maassluis en hebben een team van 35 werknemers met een gem. leeftijd van 30 jaar.

Heerlijke voordelen als je voor ons werkt

  • Fulltime job
  • Laptop
  • Thuiswerken is mogelijk
  • Sportregeling
  • Enthousiaste en blije collega’s
  • Goede arbeidsvoorwaarden en pensioen
  • Tot 27 vakantiedagen
  • Reiskostenvergoeding
  • Bedrijfsuitjes en kerstdiner
  • Opleidingsmogelijkheden

Functieomschrijving

Als Senior helpdesk medewerker weet jij jouw kennis om te zetten in kant-en-klare informatie waar zowel klanten als collega’s mee verder kunnen. Klanten melden zich zowel telefonisch als per ticket. Jij bent de expert van de afdeling met gevorderde kennis en ervaring met zaken als domeinregistratie, shared hosting, Hosted Exchange, Office 365, Windows/Linux VPS hosting, HyperV, Apache en bash scripting. Jij kunt zowel klanten als collega’s helpen, en dit brengt jou een hoop plezier!

Diverse uitdagingen zullen zich aanmelden, zoals websites of virtuele servers die niet goed meer werken. Zo kan een gevirtualiseerde CentOS 7 server met een corrupte Apache configuratie om de hoek komen kijken, of kan een WordPress website zijn gehackt en heeft de klant geen andere keuze dan rekenen op jouw expertise. Jij weet deze uitdagingen met beide armen aan te pakken en om te buigen naar mooie oplossingen.

Tussen de werkzaamheden door gaat je telefoon. Met een glimlach neem je de telefoon op en help je die ene klant met het online krijgen van zijn website. Dit was voor de klant super belangrijk, want hij is net een onderneming gestart. Je maakt na het telefoongesprek nog een leuk handgeschreven kaartje om hem te feliciteren met het starten van de onderneming. Dit is wat ons ‘ons’ maakt!

Een scenario dat in de praktijk kan voorkomen

De telefoon gaat en je neemt met een glimlach op. Je hoort aan de klant dat hij in paniek is. Het probleem waar hij over belt los jij snel en efficiënt op. De klant is je zeer dankbaar en kan met een gerust hart verder.

Wanneer je niet aan de telefoon bent heb jij genoeg andere uitdagingen om mee aan de slag te gaan. Iemand die net zijn website heeft proberen te updaten heeft per ongeluk op de verkeerde knop gedrukt, waardoor niks meer lijkt te werken. Dit meldt hij via een ticket. Met jouw expertise weet jij de oorzaak echter snel te vinden en kun je hierdoor de website volledig herstellen.

Nadat het eerstvolgende telefoontje ook succesvol is afgerond pak je de volgende uitdaging op. Dit keer heeft een klant hulp nodig bij het uitbreiden van de harde schijf op een VPS. Jij weet hoe dit werkt, want dit heb je al vaak eerder gedaan. Je logt in via SSH, voert wat opdrachten uit en weet snel de logische volume uit te breiden. Top, want ook deze klant is jou hierdoor zeer dankbaar!

Los van terugkomende verantwoordelijkheden heb je als ICT helpdesk medewerker genoeg kennis in huis om je met (complexe) projecten bezig te houden. Denk aan het bouwen van nieuwe Cloud VPS images, het maken van scripts of het opzetten/schrijven van handleidingen. Ook zullen jouw collega’s op jouw expertise rekenen wanneer zij zelf ergens niet uitkomen.

Hier willen we graag dat je aan voldoet

  • Minimaal MBO
  • Gevorderde ervaring met domeinregistratie, webhosting, hosted exchange, Office 365, VPS hosting, HyperV, Apache en bash
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Zeer klantvriendelijk
  • Ervaring met het geven van technische support aan klanten
  • Minimaal 3 jaar ervaring in hosting branche

Geïnteresseerd in deze vacature?

Je sollicitatie, bestaande uit een motivatie en CV, kun je sturen naar Mark Karsch via de groene knop onderaan deze pagina. Ook voor vragen over de functie kun je bij Mark terecht via mark@mkdigital.nl.

Uiteraard zijn wij op zoek naar de kandidaat die het meeste aansluit bij bovenstaand profiel, maar voldoe jij nou nét niet helemaal aan de gestelde eisen, maar ben jij ervan overtuigd dat wij voor jou moeten kiezen? Laat het ons dan vooral weten.

Source link

Vorig artikelNASA Awards SpaceX $2.9 Billion to Build Moon Lander
Volgend artikel100 Days Without Trump on Twitter: A Nation Scrolls More Calmly