Marketing Intelligence Analist

0
147

MK Digital is een ICT werving- & selectiebureau gespecialiseerd in de datacenter, cloud, telecom en hosting industrie in de Benelux.

Dankzij onze 14 jaar ervaring en persoonlijke werkwijze beschikken wij over een zeer uitgebreid netwerk van ICT professionals en toptalenten op het gebied van techniek, sales, finance en marketing. Hierdoor kunnen wij snel de juiste kandidaat aan de juiste opdrachtgever koppelen. Lees meer over MK Digital.

Hieronder vind je een vacature van één van onze opdrachtgevers, ben je voor jezelf geïnteresseerd in deze vacature, solliciteer dan direct via het formulier onder aan deze pagina.

Denk je dat een vriend(in), familielid of kennis geïnteresseerd zou kunnen zijn, tip ons dan en krijg 50% van onze verdiensten zodra wij haar of hem aan een baan hebben geholpen, lees hier meer informatie rondom dit “ambassadeursprogramma“!

Wil jij werken bij hét toonaangevende IT- en Telecombedrijf voor het MKB in Nederland en voel jij je thuis in het commerciële hart van een organisatie?

Wij zijn op zoek naar een marketing intelligence analist. Als marketing intelligence analist word je de rechterhand van onze Marketing & Business Development manager.

Als meewerkend marketing intelligence analist ben jij de rechterhand van de Marketing & Business Developer Manager. In jouw functie ben jij onmisbaar voor de organisatie. Je hebt een coördinerende rol bij het optimaal inrichten en benutten van de IT-architectuur en datamanagement voor marketingdoeleinden. Je werkt veel samen met de collega’s van DevOps om het systeem gebruiksvriendelijk en efficiënt te maken en houden.

Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, verrijken en onderhouden van het CRM / database. Hiervoor analyseer je prospect- en klantdata en vertaalt dit naar klantinzichten en gerichte adviezen. Zowel voor het verbeteren van de klantervaring, het optimaliseren van marketingcampagnes als ook voor retentie, up-sell, cross-sell en andere commerciële activiteiten. Deze resultaten visualiseer je in heldere rapportages, presentaties en dashboards.

Tevens ben je verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van (geautomatiseerde) e-mail marketingcampagnes, waarbij de database optimaal wordt benut. Daarnaast ontwikkel je strategische marketingplannen met een 360 graden benadering.

Wat breng je mee

  • Je beschikt over hbo werk- en denkniveau op het gebied van (online) marketing, communicatie, informatica of een soortgelijke richting;
  • Je hebt 1 tot 3 jaar ervaring in een data-gedreven organisatie als Database Marketeer, Marketing Intelligence Analist en/of Data Analist;
  • Database marketing, e-mailmarketing, marketing automation en Google Analytics is bekend terrein voor jou;
  • Het is een pré wanneer je ervaring hebt met SEO, SEA en ads;
  • Je hebt ervaring met het maken van duidelijke rapportages en dashboards in bijvoorbeeld PowerBI;
  • Het is een pre wanneer je kennis hebt van Microsoft Dynamics 365, ClickDimensions en Adobe Creative Cloud;
  • Je beheerst zowel de Nederlandse als Engelse taal in woord en geschrift;
  • Je bent beschikbaar voor 40 uur per week.

Wat jij gaat doen als marketing intelligence analist

Als marketing intelligence analist heb je een coördinerende rol bij het optimaal inrichten en benutten van het over onze IT-architectuur en datamanagement voor marketingdoeleinden. Je werkt samen met de collega’s van DevOps om het systeem gebruiksvriendelijk en efficiënt te maken en te houden.

  • Het analyseren van propect- en klantdata en vertaalt deze naar klantinzichten en gerichte adviezen.
  • Je ondersteunt en optimaliseert pro-actief op het commerciële beleid en strategie.
  • Je adviseert de marketing manager op het gebied van marketing intelligence en fact-based denken.
  • Mede-ontwikkelen en uitvoeren van strategische marketingplannen met een 360 graden benadering.
  • Je neemt belangrijke beslissingen in de ontwikkeling van ons marketing technologie landschap. Op dit moment en in de komende jaren richten we ons op de doorontwikkeling hiervan.
  • Mede-opzetten en doorontwikkelen van onze Marketing Automation.
  • Visualiseren van resultaten in heldere rapportages, presentaties en dashboards.
  • Ondersteunen van de marketing manager bij het ad-hoc uitvoeren van online- en offline marketingwerkzaamheden.

Wat krijg jij van ons?

  • Een goed salaris o.b.v. kennis en ervaring;
  • Een laptop van de zaak;
  • Thuiswerk mogelijkheden;
  • Genoeg ruimte voor eigen inbreng;
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, groei en initiatief;
  • Een werkplek binnen een toonaangevende, dynamische organisatie met sterke groei-ambities;
  • Een tijdelijk contract met uitzicht op een vaste aanstelling;
  • En tot slot: Leuke, enthousiaste collega’s en een zeer goede werksfeer.

Over ons als werkgever

We zijn een jonge, dynamische organisatie en belangrijke speler in de zakelijke IT & Telecomwereld. We maken het simpel. Dat wil zeggen, wij ontzorgen onze klanten in het MKB op het gebied van IT & Telecom zodat zij kunnen doen waar ze goed in zijn: ondernemen.

Verspreid over twee moderne kantoren in Halfweg en Amersfoort bieden we je een een enorm goede werksfeer, inclusief de altijd gezellige borrels, toffe feesten en uitjes. En dan zwijgen we nog over onze kantines met pooltafel, tafelvoetbaltafel, ingebouwde bar en bioscoop.

Geïnteresseerd in deze vacature?

Je sollicitatie, bestaande uit een motivatie en CV, kun je sturen naar Mark Karsch via het formulier onderaan deze pagina. Ook voor vragen over de functie kun je bij Mark terecht via mark@mkdigital.nl.

Uiteraard zijn wij op zoek naar de kandidaat die het meeste aansluit bij bovenstaand profiel, maar voldoe jij nou nét niet helemaal aan de gestelde eisen, maar ben jij ervan overtuigd dat wij voor jou moeten kiezen? Laat het ons dan vooral weten.

Source link

Vorig artikelGoogle Cloud in 2022: What’s in it for the enterprise?
Volgend artikelMicrosoft Cloud grows, but less than expected