mijndomein.nl – Met deze tips haal je alles uit je Mijndomein webmail

0
1077
– Advertisement –

Registreer je een domeinnaam met pakket, dan krijg je daar e-mail bij. Handig en professioneel om met je eigen domeinnaam contact op te nemen met bijvoorbeeld websitebezoekers of klanten. Je e-mail lezen kan makkelijk via webmail, maar weet jij zeker dat je er alles uithaalt? Lees hier wat je moet weten over webmail van Mijndomein.

Nog niet gekeken? Zet de eerste stappen

Het startscherm van webmail komt direct tevoorschijn als je ingelogd bent. Daar zie je in één oogopslag of je nieuwe e-mails, afspraken en taken hebt. Hoe het startscherm er precies uitziet, kan je zelf aanpassen.

Je e-mail bekijken kan altijd door linksboven op het envelop icoontje te klikken. Naast e-mail, staat je agenda. Daarmee houd je eenvoudig afspraken bij. Alles weten over het menu van webmail van Mijndomein? Lees dan dit artikel op de Helpdesk.

In 2019 is webmail vernieuwd. Toen deelden we de demo hierboven. Die is nog steeds interessant om eens te bekijken.

Check: stel de juiste afzender in

Als mensen een mailtje van jou krijgen, dan is het natuurlijk het mooiste dat daar op een nette manier een afzender bij staat. Hoe zit dat bij jou? Zo controleer je jouw afzender:

  1. Klik in webmail rechtsboven op het rondje.
  2. Kies instellingen, dan accounts en daarna bewerken.
  3. Vul bij Uw naam de afzendernaam in die je wilt gebruiken.

Deze instelling is trouwens ook handig om te kennen als je de volgende foutmelding krijgt: reject for policy reason. Die fout komt vaak doordat het e-mailadres als afzender vermeld staat en niet bijvoorbeeld een voor- en achternaam. Even de afzendernaam aanpassen dus en het probleem is opgelost.

Je handtekening instellen

Heb jij al een e-mailhandtekening toegevoegd aan je berichten? Dat kan ook gewoon in webmail namelijk. Klik rechtsboven op het rondje en daarna op instellingen. Klik vervolgens in het linkermenu op e-mail en dan ondertekeningen.

Voeg tekst, een afbeelding of HTML-code toe en bewerk de tekst zo nodig met een ander lettertype. Ook handig: kies of je dit bericht boven of onderaan je e-mail wilt hebben. En voila, je hebt je e-mailhandtekening. Lees hier de uitgebreide uitleg voor het instellen van een e-mailhandtekening.

Zo werken de spaminstellingen

Onze spamfilters doen hun best om zoveel mogelijk spamberichten te ontdekken en markeren. Maar het kan zijn dat er weleens een mailtje tussendoor glipt. Vink die e-mail aan en klik op het icoontje voor ongewenste e-mail. Hieronder zie je hoe dit eruit ziet.

Zo markeer je een e-mail als ongewenst in webmail.

Maar wat als een goede e-mail in de spamfolder terechtkomt? Geen probleem: kies dan voor het icoontje die je in de afbeelding hieronder ziet.

Klik op het duimpje als een e-mail niet ongewenst is.

Door e-mail in te stellen als gewenst of ongewenst, help je ons spamfilter te leren en komen de e-mails de volgende keer wel goed binnen.

Meer weten? Deze tips om spam te voorkomen in je mailbox schreven we eerder.

E-mail doorsturen via webmail van Mijndomein

Heb je meerdere e-mailadressen, dan is het soms handig om e-mail door te sturen. Zo krijg je alle e-mail binnen op 1 adres en kan je alles vanuit daar beantwoorden. Lekker overzichtelijk. Je hebt daarvoor 2 opties:

  1. Direct doorsturen zonder te bewaren.
  2. Een kopie doorsturen en de inkomende e-mail bewaren.

Wil je dat wij de e-mail niet bewaren, maar direct doorsturen naar een ander e-mailadres? Stel dat dan in via Mijn Account en dan heb je geen webmail nodig. Lees hier hoe dat precies werkt.

Heb je liever dat wij wel een kopie bewaren van de e-mail? Stel dan doorsturen in via webmail van Mijndomein. Dan kan je naar maximaal 4 e-mailadressen doorsturen. Op onze Helpdesk staat een stappenplan om dat te regelen.

Aha! deze handige instellingen moet je ook kennen

Om het af te leren, geef ik je nog een paar extra instellingen die soms ook wel handig zijn. We beginnen met de out-of-office. Die gebruiken veel mensen als ze op vakantie gaan. Lees hier hoe je afwezigheidsmelding instelt in webmail. Hieronder nog 3 top tips.

1. Contacten importeren

In webmail heb je ook een adresboek. Heb je al contacten op bijvoorbeeld je telefoon staan? Importeer die dan eenvoudig met bijvoorbeeld een vCard-bestand of een CSV.

2. Grote bestanden versturen tot 100 MB

Je kent het wel, die foutmelding als je een groot bestand via e-mail wilt versturen. Maximaal 21 MB mag een gewone e-mail groot zijn. Heb je grotere bestanden? Voeg die dan toe aan de drive van webmail en koppel ze aan je e-mail. Hoe dat precies werkt, lees je hier.

3. Extra e-mailaccount toevoegen in webmail van Mijndomein

Heb je meerdere e-mailadressen bij Mijndomein, maar wil je niet elke keer uitloggen in webmail van Mijndomein? Je kunt meer inboxen openen in 1 webmail account. Klik bij je e-mailoverzicht aan de linkerkant op e-mailaccount toevoegen. Even wachten en dan zie je het extra account aan de linkerkant verschijnen. Lees hier de uitgebreide toelichting.

Dit zijn alle belangrijke instellingen in webmail. Na het lezen van dit artikel zijn wij benieuwd: zit er voor jou iets tussen wat je nog niet wist? Laat een reactie achter.

Source link

Vorig artikelNew Innovations in IoT in Retail Market by Growing Technology Trends | Global Analysis Report 2020-2027 with Key Players – SAP, Amazon Web Services, Sierra Wireless, Huawei, PTC, Microsoft, Intel, IBM, and Cisco Systems
Volgend artikelSmart Manufacturing Market Growth Set to Surge Significantly during 2020-2027 | SAP, ORACLE, SIEMENS, SCHNEIDER, ROCKWELL, MITSUBISHI CORPORATION, IBM, HONEYWELL, GE, and CISCO.