MK Digital is een ICT werving- & selectiebureau gespecialiseerd in de datacenter, cloud, telecom en hosting industrie in de Benelux.
Dankzij onze 14 jaar ervaring en persoonlijke werkwijze beschikken wij over een zeer uitgebreid netwerk van ICT professionals en toptalenten op het gebied van techniek, sales, finance en marketing. Hierdoor kunnen wij snel de juiste kandidaat aan de juiste opdrachtgever koppelen. Lees meer over MK Digital.
Hieronder vind je een vacature van één van onze opdrachtgevers, ben je voor jezelf geïnteresseerd in deze vacature, solliciteer dan direct via het formulier onder aan deze pagina.
Denk je dat een vriend(in), familielid of kennis geïnteresseerd zou kunnen zijn, tip ons dan en krijg 50% van onze verdiensten zodra wij haar of hem aan een baan hebben geholpen, lees hier meer informatie rondom dit “ambassadeursprogramma“!
Accountmanager New Business
In de booming branche van cloudoplossingen zijn wij gespecialiseerd in IT-continuïteit. Sinds 1977 bedienen wij onze opdrachtgevers, onafhankelijk van derden met verschillende oplossingen. Wij zijn een hecht team van specialisten en groeien de laatste jaren erg hard. Dit jaar zijn we zelfs uitgeroepen tot één van de FD Gazellen van Nederland. We hechten veel waarde aan de lange en hechte samenwerkingen met zowel collega’s als klanten. Samenwerkingen van vijftien jaar en KTO-beoordelingen van een negen zijn geen uitzondering. Daar zijn wij trots op. Voor onze (cloud)diensten zijn wij op zoek naar een ambitieuze salesprofessional die de volgende stap in zijn/haar carrière wil maken.
Wat ga je als accountmanager bij ons doen?
Sales is bij ons misschien anders dan je gewend bent. Wij verkopen geen product, geen pakketten, maar altijd maatwerk. Wij doen namelijk voor geen enkele klant precies hetzelfde. Als accountmanager ben je voortdurend in contact met softwareontwikkelaars en online dienstverleners. Onze sweet spot ligt bij dit soort bedrijven met bedrijfskritische applicaties. Je zult aan de telefoon vaak horen dat ze bezig zijn met nieuwe technologieën en werkwijzen zoals Kubernetes, OTAP en CI/CD. Op dit moment zeggen die termen je misschien nog niets, maar tegen die tijd gaan alle alarmbellen af en weet je dat dit voldoende aanleiding is om een (online) afspraak in te plannen met de prospect.
Leads, leads en leads
Wat is het beginpunt van een deal die je hebt gesloten? Juist, goede leads. Een belangrijk onderdeel van je werk is dat je in staat bent om (warme) leads goed op te volgen maar ook zelf te creëren. Dit betekent dat je daadkrachtig aan de telefoon bent. Je herkent koopsignalen en kunt vervolgens daadkrachtig handelen door het inplannen van een afspraak. Leads verkrijg je op de volgende manieren:
- het marketingteam is voortdurend bezig met verschillende campagnes voor webinars, whitepapers en business cases om online leads te verzamelen. Vaak zijn dit al warme leads want ze hebben hun contactgegevens bewust bij ons achtergelaten; inkoppertje dus voor het maken van een afspraak
- door middel van specifieke tools die data verzamelen kunnen we zien welke bedrijven onze website hebben bezocht of welke bedrijven bezig zijn met specifieke technieken waar wij bij kunnen helpen. Aan jou de taak om het bedrijf te bellen en te achterhalen wie dit mogelijk is geweest en te overtuigen voor een eerste kennismaking
- jij bent altijd in staat om – wanneer de situatie hierom vraagt – terug te vallen op koud bellen. Wij hebben genoeg lijsten in ons systeem staan waar je altijd op kunt bellen; je hebt dus het lef om je comfortzone te verlaten en die telefoon op te pakken
Veel vrijheid, maar ook verantwoordelijkheid
Met jouw salestechnieken weet jij van leads trajecten te maken. Dat betekent dat je al weet wat het probleem of de uitdaging bij een prospect is, wanneer ze willen starten en of er voldoende budget aanwezig is. Jij krijgt de verantwoordelijkheid om je trajecten zelf te leiden; in dit geval ben je dus de spin in het web. Je plant vervolgafspraken in met de prospect waar soms ook technische experts van ons bij aanschuiven. Jij zorgt ervoor dat iedereen tijdig de benodigde informatie heeft en jij bewaakt de deadlines. In deze afspraken ben jij de initiatiefnemer, je bepaalt wat er wanneer en met wie wordt besproken. Dit betekent ook dat je per traject bepaalt hoe je het gaat aanvliegen, denk aan:
- je neemt samen met de prospect een business case door om een voorbeeld te geven van een ROI-berekening
- je staat voor een whiteboard om de tijdslijn uit te tekenen en alle betrokkenen weer letterlijk op één lijn te krijgen
- je besluit een presentatie te geven om het management van de prospect over de streep te trekken met je offerte
Ben jij doortastend, heb je een gezonde dosis zelfvertrouwen en houd je ervan om initiatief te nemen, dan moet bovenstaande jou energie geven!
Hulptroepen zijn altijd beschikbaar
Bij het sluiten van een deal sta je er nooit alleen voor. Wij begrijpen dat jij niet altijd over voldoende IT-kennis beschikt om vaak ook zeer technische onderwerpen te bespreken met onze prospects. Daarom haken technische experts van ons ook aan bij dit soort gesprekken om goed advies te kunnen geven. Maar ook op salesgebied bieden we je voldoende training en ontwikkelmogelijkheden:
- elke week heb je een 1-op-1 met Leon – onze sales manager- om vragen te stellen over van alles waar je tegenaan loopt of waar je graag hulp bij kunt gebruiken
- twee keer in de maand krijg je een salestraining om in verschillende aspecten van sales beter te worden (denk aan onderhandelingstechnieken, tips om effectiever te bellen en je conversie op afspraken te verhogen)
Je belandt in een gedreven salesteam waarbij de sfeer is om elkaar te helpen en gezamenlijk door te groeien; wij durven kritisch naar elkaar te zijn maar het is altijd opbouwende kritiek. Denk aan:
- het terugluisteren van elkaars gesprekken en met elkaar bespreken wat er beter kan
- elkaar feedback geven bij presentaties naar prospects of het hosten van een webinar
Ons marketingteam is er om jouw leven makkelijker te maken, zij zijn voortdurend bezig met het genereren van de warmste leads die zij vervolgens aan jou overdragen. Maar verder kunnen ze je ook helpen met social selling via LinkedIn, zodat je je bereik vergroot en altijd in the picture bent bij je doelgroep!
Nog even alles op een rij
Functie-eisen
- beschikbaar voor een fulltime functie (40 uur)
- minstens 3 jaar ervaring in b2b sales
- je hebt heel veel ambitie en bent leergierig
- je kunt gestructureerd en projectmatig werken
- je kent geen angst; ook niet met koud bellen
- je bent doortastend
Wat je van ons mag verwachten
- marktconform salaris met uitstekende bonusregeling
- leaseauto met ruim budget
- laptop van de zaak
- budget voor persoonlijke ontwikkeling
- korte lijnen met al je collega’s; weinig hiërarchie
- hecht sales- en marketingteam dat veel ambitie heeft om door te groeien
Geïnteresseerd in deze vacature?
Je sollicitatie, bestaande uit een motivatie en CV, kun je sturen naar Mark Karsch via het formulier onderaan deze pagina. Ook voor vragen over de functie kun je bij Mark terecht via mark@mkdigital.nl.
Uiteraard zijn wij op zoek naar de kandidaat die het meeste aansluit bij bovenstaand profiel, maar voldoe jij nou nét niet helemaal aan de gestelde eisen, maar ben jij ervan overtuigd dat wij voor jou moeten kiezen? Laat het ons dan vooral weten.
Fout: Contact formulier niet gevonden.
We zoeken