Indiase unicorn Freshworks opent kantoor in Benelux

0
609

Het Indiase Freshworks kondigt de opening aan van een Benelux-kantoor in Utrecht. Dit is het gevolg van sterke groeicijfers en onderdeel van een bredere Europese expansie. Om in te kunnen spelen op de groeikansen in de regio, heeft het bedrijf onlangs ook een kantoor in Parijs geopend en zijn de vestigingen in Londen en Berlijn flink uitgebreid.

Freshworks heeft zich sinds de oprichting in 2010 met zijn SaaS-platform (Software-as-a-Service) voor customer experience en CRM een goede positie verworven in deze markt. De volledige geïntegreerde Freshworks-suite bestaat uit een klantenservicepakket met een omni-channelaanpak, CRM, marketingautomatisering, ICT-ticketingsoftware en interne collaboration-software voor kleine en grote bedrijven. Freshworks helpt bedrijven uitzonderlijke klantervaringen te realiseren en biedt bedrijven een 360-graden overzicht van de klant.

Met de kantoren in Utrecht en Parijs heeft het SaaS-bedrijf met het hoofdkantoor in San Mateo, V.S., haar personeelsbestand uitgebreid tot meer dan 2.000 werknemers verspreid over vier continenten. Freshworks heeft een investering kunnen garanderen van $ 100 miljoen begeleid door Sequoia en Accel, met deelname van CapitalG. Dit brengt het totale bedrag dat Freshworks aan kapitaal heeft aangetrokken sinds juli 2018 op $250 miljoen.

De Benelux-vestiging in Utrecht wordt geleid door Raymond Hüner, die het volgende zegt: “Wij zijn bijzonder gelukkig met onze uitbreiding op de Nederlandse markt en willen met Freshworks inspelen op de lokale behoeften van het MKB en de grootzakelijke markt. Volgens verschillende studies vertegenwoordigt de CRM- en klantervaringmarkt 20,2 miljard euro in 2023. Gezien de eerste generatie leveranciers van cloud-oplossingen in dit segment er in niet geslaagd is de beloften te verwezenlijken, kon de timing voor ons niet beter.”

Girish Mathrubootham, Oprichter en CEO van Freshworks, vult aan: “Ons Nederlands kantoor stelt ons in staat een nog beter serviceniveau aan onze klanten te bieden, de lokale gevoeligheden te begrijpen en actief deel uit te maken van het locale ecosysteem. Bovendien is Nederland waar technologiebedrijven verder kunnen groeien door de vele kansen die het bedrijfsleven hier biedt.”

De oplossingen van Freshworks zijn populair in sectoren als travel, e-commerce, zorg, retail en dienstverlening. In de Benelux heeft Freshworks meerdere grote klanten aan zich gebonden, zoals Travix en BAM Belgium.

In de woorden van Marloes Vierhout, Customer Care Business Support Director voor Travix, een multinationale online reisorganisatie actief in 39 landen, bekend van CheapTickets, BudgetAir en Vliegwinkel: “De strategie van Travix is onze klanten via het kanaal van hun keuze zo doeltreffend mogelijk te helpen vanuit één aanspreekpunt. Dankzij Freshworks hebben we een duidelijk en in real-time inzicht in alle zakelijke KPI’s. Daarmee kunnen we de productiviteit van onze werknemers en de kwaliteit van onze diensten verder verbeteren.”

Roshni Bharadwaj Mahendiran, Contact Channels productmanager bij Klarna, een van de toonaangevende betalingsproviders in Europa vertelt: “Klantondersteuning is voor de meeste bedrijven de sleutel tot succes, met name voor de disruptieve financiële diensten die Klarna aan haar klanten biedt. Dankzij de oplossingen van Freshworks kunnen wij onze medewerkers de informatie verschaffen die ze nodig hebben om ongeëvenaarde klantondersteuning en een vlotte en efficiënte service te bieden.”

Source link

Vorig artikelBitdefender biedt met IntelliTriage netwerkmonitoring en analyse van netwerkverkeer
Volgend artikelFietskoeriers halen producten lokale winkels voor werkende consumenten