Klant case – Bakker & Spees

0
165
Klant case – Bakker & Spees

Klanten zijn onder meer het landelijke bedrijfsleven, de overheid en meer dan 900 organisaties in de GWW-, Weg- en Waterbouw, waaronder Strukton Rail, BAM, Dura Vermeer, Boskalis, ProRail en vele overheidsklanten. Bakker & Spees ?hebben hun softwaresuite beschikbaar gemaakt in een ‘as a service’-model. Klantgegevens worden opgeslagen, beveiligd, geback-upt en altijd beschikbaar.

Bakker & Spees gebruikte aanvankelijk publieke clouddiensten als onderlaag, maar hun product ontgroeide de propositie van clouddiensten. Een vernieuwde hybride aanpak op bedrijfsniveau was nodig om schaalbaarheid en prestatiebeperkingen te overwinnen. Netwerkupgrade Bakker & Spees nam de strategische beslissing om de volledige controle te krijgen over de beveiliging, het beheer en de kosten van de gebruikerservaring van de klant.

Een technisch ontwerp voor een IP-netwerk dat kan worden beheerd en gecontroleerd door Bakker & Spees met een beroep op 24/7 stand-by ondersteuning van het Fusix NOC.

Private glasvezelconnectiviteit tussen het hoofdkantoor van Bakker & Spees in het centrum van Amsterdam en hun datacenterlocaties, geleverd door AFIBER.

Oplossing bouwen Fase 1:
Selecteer twee datacenters die voldoen aan de hostingvereisten voor de IT-infrastructuur, zoals aanbevolen door Fusix;
Fase 2: Verbind het Bakker & Spees-kantoor in Amsterdam met de IT-omgevingen die worden gehost in hun datacenters die zijn verbonden met private managed dark fiber door AFIBER;
Fase 3: Lever een advies- en integratieproject tegen een vaste vergoeding om alle producten en diensten samen te brengen in ??n werkende oplossing:

Dedicated verbindingen tussen het kantoor en de datacenters;
Een speciale point-to-point-verbinding tussen de IT-omgevingen die in de datacenters worden gehost;
Ontworpen en gebouwd van het IP-netwerk bovenop deze fysieke verbindingen, inclusief BGP-routeringsbeleid voor de verbindingen van het netwerk met het openbare internet, netwerkapparatuur en hands-on implementatie van de fysieke infrastructuur.

Resultaten

Bakker & Spees IT-team heeft volledige controle over de gebruikerservaring van de Bakker & Spees-klanten die verbinding maken met de SaaS-infrastructuur;
Fusix biedt 24/7 stand-by assistentie met gegarandeerde responstijden, voor het geval een probleemoplossing van een professioneel NOC nodig is;
Het Bakker & Spees IP-netwerk is verbonden met het wereldwijde internet met behulp van zijn eigen routeringsbeleid, onafhankelijk van de routeringsbeslissingen van zijn IP-transitproviders;
De interne gegevens van Baker & Spees blijven binnen de fysieke en IP-netwerken die onder directe controle staan ??van het Bakker & Spees IT-team;

Voordelen

E?n technisch aanspreekpunt voor alle connectiviteitsvragen op alle IT-locaties, inclusief het kantoor, de datacenters, de private en de publieke aansluitingen;
Fusix NOC is 24/7 stand-by voor het geval dat dringende professionele netwerkondersteuning nodig is voor het beheer of voor het oplossen van problemen met het Bakker & Spees netwerk;
Dankzij een nauwe samenwerking tussen AFIBER (fysieke laag) en Fusix (IP-connectiviteit), zal probleemoplossing op het Bakker & Spees-netwerk snel en effici?nt verlopen.

AFIBER heeft glasvezelconnectiviteit geleverd aan het Bakker en Spees-hoofdkantoor met lage latentietoegang tot hun datacenter, ISP-provider en IT-infrastructuur. Ge?nteresseerd in optische connectiviteit met hoge bandbreedte en lage latentie met uw bedrijfssite, kantoor, cloud of datacenter? Neem contact op met onze sales engineers via sales@afiber.net of +31 (0) 20 225 0025.

Source link

Vorig artikelYoufone kiest voor AFIBER
Volgend artikelAFIBER ondersteunt uw continuiteit 24×7