LinkedIn interactie voor B2B acquisitie

0
260
Belangrijke tips en tricks

LinkedIn is hét platform voor bedrijven om zichzelf online zichtbaar te maken en waar andere professionals te vinden zijn. LinkedIn is eenvoudig opgezet en geeft jou tools om een eigen bedrijfspagina op te zetten waarmee je prominent aanwezig kan zijn en kan zoeken naar jouw doelgroep. In dit artikel neemt Cloudsuppliers je mee naar de wereld van B2B acquisitie en lees je tips en tricks over hoe jij het beste social selling kan toepassen op jouw doelgroep.

Het is dus belangrijk om actief te zijn op LinkedIn, zodat je een duidelijk beeld krijgt over welke doelgroep jouw diensten wil afnemen of wanneer je nieuwe mensen in dienst wil nemen. Vervolgens plaats jij content die aansluit op jouw desbetreffende doelgroep, waardoor klanten  als een magneet naar jou toe komen. Dit noem je social selling, een belangrijk begrip binnen de marketing. Het is het proces van onderzoeken, interactie en contact leggen met klanten via social netwerken, in dit geval dus LinkedIn.

Social selling

Met Social Selling creëer je content voor je doelgroep. Je kijkt naar wat jouw doelgroep beweegt en met deze data maak je content op jouw LinkedInpagina. Het persoonlijke aspect speelt daarbij een grote rol. Durf je visie uit te dragen en jouw kennis met de markt te delen. Naast de content die je creëert als organisatie, like, reageer en deel je ook de content van jouw klanten. Op deze manier heb je er een mogelijke klant bij, die naar jou toekomt wegens jouw kennis die je in huis hebt. Je kunt echter niet zomaar content plaatsen waarvan jij denkt dat het relevant is. Je zult de ideale klant moeten uitdenken, voor je zien en vervolgens stem je alle content hierop af. Cloudsuppliers weet als geen ander hoe de perfecte persona voor jouw organisatie eruitziet. Wij hebben al jarenlange ervaring met social selling en kunnen jou helpen met het definiëren van jouw doelgroep.

Social selling

Belangrijke tips en tricks

LinkedIn is in de eerste instantie gebouwd om zakelijke connecties te maken. Zorg er dus voor dat je dit ook doet. Laat personeel, klanten en anderen jouw pagina volgen en vraag hen om content te delen.

Naarmate je ideeën aan het verzamelen bent voor LinkedIn is het belangrijk dat je aan de slag gaat. Je hoeft niet alles volledig uitgewerkt te hebben, ga het gewoon doen. Je kunt het later altijd bijsturen als je erachter komt dat er een verandering nodig is.

Niks is zo vervelend als informatie die niet klopt, mist of bijvoorbeeld verouderd is. Je zult er dus aan moeten denken om jouw bedrijfsprofiel up to date te houden.

Als alles een lekker loopt, probeer dan te variëren in je content. Je kunt bijvoorbeeld extra’s plaatsen, of extra berichten plaatsen op speciale dagen. Op deze manier bereik je een bredere doelgroep.

Ook is het een mogelijkheid om bij je concullega’s even te kijken wat zij op hun social media platforms posten. Hier zit soms ook waardevolle informatie en misschien heeft een andere organisatie jouw idee al op een andere manier uitgewerkt.

Wist je dat een social media campagne relatief goedkoop is? Een campagne voor jouw social media is dan ook een goede weg voor het sneller bereiken van jouw doelgroep. Het is goed voor de zoekmachine marketing, het heeft vaak een sneeuwbaleffect, het is smartphone vriendelijk, er zijn natuurlijk heel veel social media gebruikers en alle resultaten zijn meetbaar. Social media kan dus op een veel slimmere manier aangepakt worden als je de juiste tools gebruikt en een budget hebt voor een campagne. Als je bedenkt dat 65% van de bedrijven actief op social media zijn, is het dus zeker de moeite om een (klein) budget vrij te maken voor een social campagne waarmee jij je boodschap kan overbrengen.

Belangrijke tips en tricks

De geheime truc voor de beste acquisitie

Je weet dus nu dat je jouw doelgroep goed moet kennen en dat jouw content op deze specifieke groep gesegmenteerd moet zijn. Wat nou als je bijvoorbeeld contact wil leggen met een specifieke groep seniors? Laten we zeggen dat je op zoek bent naar een bepaalde senior network engineers van carriers om internet bandbreedte te verkopen, waar zit dan jouw doelgroep? www.peeringdb.com geeft jou een overzicht van de grote netwerken in een bepaalde regio. Via deze handige tool kom je er achter wie bij welk bedrijf hoort. Je kan bijvoorbeeld inzien welke senior engineers horen bij welke netwerkproviders in jouw regio. Je weet dus altijd de juiste persoon te vinden en kan dus ook perfect aansluitende content hierop afstemmen.

“Social selling is niet meer weg te denken en is een belangrijk onderwerp binnen de marketing voor IT bedrijven. Wij weten als geen ander alle ins en outs en trucs om de juiste doelgroep met de juiste boodschap te benaderen. Bedrijven als Peeringdb helpen, maar het volgen van jouw klanten en de persoonlijke tone of voice zijn ook belangrijk als jij jouw boodschap wil uitdragen.” – Mark Karsch, CEO Cloudsuppliers.

Wil jij ook jouw organisatie naar een hoger niveau tillen door middel van B2B acquisitie en social selling? Neem dan contact met ons op!

Vorig artikelRelined extends network interconnection agreement with BT in the Netherlands
Volgend artikelSecurity leaders call for more open tooling for multicloud support