AFIBER aanwezig op IBC 2023 in Amsterdam RAI

0
125
IBC 2023, Amsterdam RAI, media, broadcasting event

Zet 15-18 september in je agenda, want de International Broadcasting Convention (IBC) is dan live in de RAI Amsterdam. Met klanten als Redbee, RTL, Fremantle, Talpa, Mobilelinks, Liberty en Youfone ontbreken wij niet op dit belangrijke media-evenement. Er worden 1.700 exposanten en meer dan 55.000 bezoekers verwacht.

IBC brengt besluitvormers en beïnvloeders van over de hele wereld samen, waaronder kopers van media- en broadcasting technologie, eindgebruikers, vernieuwers, overheidsfunctionarissen en pers. De conventie vertegenwoordigt een uitgebreid scala aan industrieën die het hele uitzend-, entertainment- en technologielandschap bestrijken. De belangrijkste aandachtsgebieden omvatten innovaties in productie en postproductie, content supply chain, Over The Top (OTT), Direct to Consumer (Content Everywhere), live en remote productie.

Op basis van trends, ervaringen met onze klanten en projecten zien wij een aantal ontwikkelingen die een grote rol spelen bij de verdere digitalisering van mediabedrijven en onderliggende groei van private verbindingen:

  1. Immersieve Ervaringen
    Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), en Mixed Reality (MR) zullen naar verwachting steeds belangrijker worden. Van het verbeteren van het verhaal tot het leveren van boeiende ervaringen, deze technologieën zullen de manier waarop content wordt geconsumeerd transformeren. Bandbreedte-intensieve applicaties zoals VR vereisen enorm snelle en betrouwbare netwerken voor de best mogelijke ervaring.
  2. Ultra High Definition (UHD) en High Dynamic Range (HDR) Broadcasting
    Deze geavanceerde technologieën verbeteren de beeldkwaliteit aanzienlijk, maar vereisen aanzienlijk meer bandbreedte dan traditionele formaten. De vraag naar high-definition content zal de behoefte aan meer bandbreedte en lagere latentie in netwerkconnectiviteit stimuleren.
  3. Artificial Intelligence (AI) en Machine Learning (ML)
    AI en ML worden steeds belangrijker in de media-industrie, van contentcreatie tot aanbevelingssystemen en gepersonaliseerde advertenties. AI-gestuurde workflows vereisen snelle dataverwerking en lage latentie om in real-time waarde te kunnen leveren.
  4. Direct-to-Consumer (DTC) Streaming en OTT
    De groei van DTC streaming platformen zoals Netflix, Disney+, en HBO Max zullen naar verwachting blijven groeien. Deze platforms vereisen snelle, betrouwbare connectiviteit om bufferloze streaming en een hoge kwaliteit van de dienstverlening te kunnen bieden.
  5. 5G en Edge Computing
    5G-netwerken en edge computing beloven snellere dataoverdracht en lagere latentie, wat essentieel is voor live uitzendingen, remote productie, en interactieve media.

 

De toenemende vraag naar high-definition content, real-time streaming, en interactieve media vereist robuuste netwerken die snel data kunnen overbrengen met minimale vertraging. Met de toenemende risico’s van cyberdreigingen, bieden private glasvezelnetwerken ook verbeterde beveiliging, waardoor mediabedrijven hun waardevolle content en gevoelige gegevens beter kunnen beschermen.

Remco Kaphorst, CTO bij AFIBER
“Bij het demonstreren van innovatieve real-time AV-toepassingen op een evenement als IBC, wil je de beste prestaties en gebruikerservaring bieden die de ultieme indruk maken op je publiek, prospects en partners. Ik ben trots op AFIBER, we leveren hoogwaardige glasvezelnetwerken aan wereldwijde klanten en worden erkend voor onze branche specifieke oplossingen zoals lage latentie en veilige optische connectiviteit voor IBC. In samenwerking met RAI Amsterdam biedt AFIBER daarnaast 1-10Gbps wavelenght glasvezelverbindingen voor het aankomende IBC-evenement, die perfect aan deze hoge normen voldoen. Exposanten kunnen de verbindingen van AFIBER binnen de RAI gebruiken om cloud-gebaseerde media-toepassingen en fly-by-wire oplossingen voor live-uitzendingen te demonstreren over ons netwerk met hoge bandbreedte.”

De meeste generieke netwerkaanbieders hebben moeite om aanvullende specificaties en garanties te geven die vaak nodig zijn bij specifieke media toepassingen. Daarom zijn klantspecifieke oplossingen ook in deze sector steeds relevanter om aan de vereisten te kunnen voldoen. AFIBER is een veelgevraagde partner bij media-connectiviteitsvraagstukken en helpt haar klanten de voordelen van digitale transformatie en ontwikkelingen in de praktijk te brengen.

Ontmoet ons tijdens IBC 2023
Geïnteresseerd in het verkennen van de laatste media-ontwikkelingen en een ontmoeting met ons op de beurs? Stuur een bericht naar olivier.ten.wolde@afiber.net en we sturen je een toegangskaartje samen met een uitnodiging voor een drankje en een gesprek met een van onze specialisten.

Over AFIBER
AFIBER is een onafhankelijke aanbieder van glasvezel connectiviteit voor zakelijke klanten en dienstverleners. Wij helpen organisaties met oplevering en beheer van hoogwaardige netwerken tussen vestigingen, datacenters, Cloud providers, en aanbieders van netwerk- en IT-diensten.

AFIBER biedt zakelijke klanten een glasvezeldekking in een groot gedeelte van Nederland. Dit glasvezelnetwerk is aangesloten op de belangrijkste datacenters en diverse regionale en landelijke glasvezelnetwerken. Hierdoor zijn we in staat om voor onze klanten een onafhankelijke keuze te maken voor de juiste connectiviteit ten behoeve van uw bedrijfsnetwerk op maat.

Source link

Vorig artikelBBFC taps into AWS AI portfolio to speed up content classification
Volgend artikelAccountmanager Enterprise Sales