Mijndomein blog – 8 eCommerce producten te verkopen in 2021

0
536


Alisha Shibli



29 maart 2021

Of je nu je baan van 9 tot 5 wilt opzeggen om je ondernemersdromen na te jagen. Of op zoek bent naar een bijbaantje terwijl je thuis werkt. Een online winkel beginnen is vandaag de dag een van de meest lucratieve vooruitzichten. Tegen 2022 zal de wereldwijde omzet van eCommerce naar verwachting groeien tot 6,54 biljoen dollar.

De vraag is niet het enige dat eCommerce zo gewild maakt. Het is ook het gemak waarmee nu een online winkel kan worden opgezet. De beschikbaarheid van opties zoals dropshipping betekent dat iedereen met een internetaansluiting een e-verkoper kan worden. Want je hoeft geen eigen inventaris aan te houden noch verantwoordelijk te zijn voor verpakking en levering.

Nu is het tijd om te beslissen welk(e) product(en) je kunt gaan verkopen. Wij keken naar de trends voor 2020 en de prognoses voor 2021. Hier zijn 8 productcategorieën die de moeite waard zijn om te verkennen.

1. Benodigdheden voor huisdieren

We houden van onze huisdieren, net zoals we van onze kinderen houden. De vraag naar producten voor huisdieren is niet alleen onveranderlijk, maar groeit ook snel. Verwacht wordt dat de wereldwijde markt voor dierenverzorging in 2027 tot 358,62 miljard dollar zal zijn gegroeid. Bedrijven die huisdierproducten aanbieden, hebben deze groei snel te gelde gemaakt. Bijna elk gerenommeerd dierenverzorgingsmerk heeft uitgebreide R&D-teams die werken aan verschillende soorten diervoeding, trainingshulpmiddelen, speelgoed, verzorging en huidverzorging, en kleding.

Ouders van huisdieren willen het beste voor hun harige baby’s. Als online winkel kunt je deze drang bevredigen. Koop producten van de beste merken in. Informeer je klanten via contentmarketing over hoe ze aan de voedings- en andere behoeften van hun huisdieren kunnen voldoen.

2. Schoonheidsproducten

De schoonheidsindustrie groeit voortdurend. Zelfs tijdens de COVID-19-pandemie heeft het veerkracht getoond. Zeker toen de sluiting van salons de mensen dwong om huid- en haarverzorging in eigen hand te nemen. Verwacht wordt dat de sector tegen 2025 wereldwijd meer dan 716 miljard dollar zal bedragen. De belangrijkste reden voor deze groei is dat de industrie weerklank vindt bij elke demografie. Schoonheidsproducten voor mannen zijn net zo populair als die voor vrouwen. Bijna elk bekend schoonheidsmerk, zoals Sephora, Ulta en Loreal, heeft een breed scala aan producten voor mannen.

Bang dat je de zoveelste speler in de online schoonheidsindustrie wordt? Er zijn genoeg mogelijkheden om je niche te vinden. Veganistisch, volledig natuurlijk en handgemaakt zijn er maar een paar die in je opkomen. Hoe beperkter je niche is, hoe duurder je product kan zijn.

3. Fitnessapparatuur

Fitness is geen modegril. Het is een behoefte, een behoefte die tijdens de COVID-19-pandemie steeds sterker is geworden. De sluiting van sportscholen en andere faciliteiten heeft de liefhebbers niet afgeschrikt. Zelfs de voorheen niet-enthousiastelingen zijn begonnen met de aankoop van uitrusting. Denk aan zoals halters, weerstandsbanden en yogamatten om hun huizen om te vormen tot geïmproviseerde sportscholen. Er werd verwacht de wereldwijde markt van fitnessapparatuur voor thuisgebruik zou groeien. En wel van 6,76 miljard dollar in 2019 tot 9,49 miljard dollar in 2020.

Er is een enorme kans voor het opzetten en de marketing van een online winkel voor fitnessapparatuur. Je kunt bijvoorbeeld samenwerken met lokale fitness- en voedingsexperts voor cross-promotiecampagnes zoals giveaways, combipakketten en zelfs een YouTube-kanaal voor thuisworkouts. Je zult niet alleen de eigenaar zijn van een bloeiend online bedrijf. Maar ook de kans hebben om een gemeenschap van gelijkgestemde mensen met gedeelde doelen te koesteren.

4. Bluetooth-apparaten

Bluetooth-technologie heeft een lange weg afgelegd. Zeker sinds de oorspronkelijke dagen van het delen van bestanden in het begin van de jaren 2000. Spoel door naar 2021 en we gebruiken Bluetooth-apparaten voor professionele en persoonlijke interacties, om onderweg naar muziek en podcasts te luisteren, om te sporten, om te communiceren met virtuele assistenten zoals Alexa en Siri, om persoonlijke bezittingen (inclusief huisdieren) terug te vinden en nog veel meer.

Voor ondernemers in spe is de sector veelbelovend en opwindend. Vooral nu het internet der dingen hard op weg is om de wereldorde te worden. Verwacht wordt dat het aantal aangesloten apparaten tegen eind 2025 zal zijn gegroeid tot 41,6 miljard wereldwijd.

5. Drones en toebehoren

Over eCommerce ideeën voor tech-savvy ondernemers gesproken. Terwijl Bluetooth technologie resoneert met de massa’s, is drone technologie ook interessant. Maar dan voor een hoogontwikkelde, gepassioneerde, en niche markt die zich niet bekommert om het hoge prijskaartje. Mensen met dromen over de luchtvaart willen ervaren hoe het voelt om een vliegend voorwerp te besturen. Fotografen willen hun expertise op een hoger niveau tillen. Natuur- en wildliefhebbers willen hun objecten van dichtbij observeren.

Drones worden ook gebruikt voor bewaking in defensie, landbouw, onroerend goed, bouw- en productie-industrieën, en wetenschap en technologie. In een rapport uit 2020 voorspelde Business Insider dat de dronesector tegen 2025 tot 63,6 miljard dollar zal groeien.

6. eBooks en audioboeken

Gretige lezers zullen beweren dat er niets boven de charme van de goede oude paperback of hardcover gaat. Maar het valt niet te ontkennen dat de opkomst van eBooks en audioboeken meer mensen heeft aangemoedigd om de gewoonte van het lezen op te pakken. Ook in dit tijdperk waarin gedrukte media afnemen. De omzet uit de verkoop van eBooks zal in 2021 naar verwachting 15.635 miljoen dollar bedragen.

Als online verkoper van eBooks en audioboeken heb je de mogelijkheid om boeken te verkopen over alles onder de zon. Of een niche te creëren door gespecialiseerde boeken te verkopen. Je kunt zelfs een e-learning programma opzetten dat online cursussen aanbiedt en eBooks verkopen als cursusmateriaal.

7. Doe-het-zelf producten

Toen de pandemie ons aan huis gekluisterd hield, wendden velen van ons zich tot doe-het-zelvers voor troost. Anderen die zichzelf meer als kunstkenners dan als kunstenaars beschouwden, grepen naar het internet of lokale winkels om hun huizen en garderobes te vullen met prachtige liefdeswerken van de anderen. In de eerste 6 maanden van 2020 was wonen en leven de populairste categorie op het kunstnijverheid eCommerce platform Etsy.

Heb jij dit jaar ook een verborgen talent of passie ontdekt? Waarom zou je er niet wat geld mee verdienen door een leuke en eigenzinnige webwinkel te beginnen? Of, als je oog voor kunst en vindingrijkheid beter is dan het talent zelf. Dan kun je in contact komen met lokale kunstenaars voor een gezamenlijke winkel. Je kunt je richten op een niche publiek dat het zich kan veroorloven om big-box e-commerce winkels af te zweren ter ondersteuning van lokale, handgemaakte producten. Je kunt zelfs veel plezier beleven aan de marketing van je winkel. Door meeslepende verhalen te vertellen over je creaties of vondsten met prachtige foto’s op platforms zoals Instagram, Facebook en Pinterest.

8. Abonnementsboxen

In 2020, toen COVID-19 in de hele wereld woedde, was er één industrie die floreerde (afgezien van videoconferencing): de abonnementsbox. Vooral voedselabonnementen werden erg gewild naarmate de vraag naar hoogwaardige producten in combinatie met spannende recepten die aan de deur werden bezorgd, toenam. In de VS leverde Freshly alleen al in maart 2020 5 miljoen maaltijden. In Nederland zijn maaltijdboxen van Hello Fresh nogal populair.

Voedsel is niet het enige dat je in abonnementsdozen kunt verkopen. Er zijn talloze categorieën waaruit je kunt kiezen, zoals schoonheidsproducten, cocktailpakketten, kunstnijverheidsproducten, fitness- en detoxpakketten, en nog veel meer. Weet je niet zeker welke categorie je moet kiezen? Mix het door contact op te nemen met je favoriete merken en hun producten te kopen om een doos met diverse snuisterijen samen te stellen.

De juiste domeinnaam voor je online winkel

Het is je branding die de meest cruciale rol speelt in je succes. Zeker nu de online markt echter zeer concurrerend wordt. Kleine details zoals je bedrijfsnaam en domeinnaam worden de belangrijkste onderscheidende factoren tussen jou en je concurrenten, dat is waarom je goed moet nadenken voordat je een keuze maakt. Houd consistentie in je branding. Denk aan je domeinnaam in combinatie met je bedrijfsnaam en proberen om de twee hetzelfde of zo gelijk mogelijk te houden.

Je domeinnaam is vaak het eerste contactpunt tussen je en potentiële klanten. Maak hem aantrekkelijk en indicatief door hem kort en eenvoudig te houden en trefwoorden te gebruiken die communiceren waar je bedrijf voor staat.

Het gebruik van het woord “winkel” in je domeinnaam is een duidelijke indicatie voor mensen dat je iets verkoopt. Het is ook een universeel erkend woord, wat het voor je gemakkelijker maakt om in andere landen te verkopen. Een goede manier om dit te doen en toch beknopt te blijven in je domeinnaam is door er een te registreren met de .STORE domeinextensie. Omdat het een relatief nieuwe domeinextensie is, vergroot het ook de kans dat je een domeinnaam kunt registreren die exact overeenkomt met je bedrijfsnaam. Verschillende niche- en brede online winkels hebben memorabele domeinnamen gebouwd op de .STORE-extensie, zoals www.emirates.store en www.deperfecte.store.

Conclusie

Een online winkel oprichten is gemakkelijk, een winkel in stand houden is moeilijk. De hierboven besproken producten zijn niet alleen on-trend voor 2021, maar er wordt ook verwacht dat er in de nabije toekomst vraag naar zal zijn en ze zijn gemakkelijk uit te breiden voor wanneer je jouw bedrijf wilt laten groeien.

0
0
vote

Artikelbeoordeling

Source link

Vorig artikelHow China’s Outrage Machine Kicked Up a Storm Over H&M
Volgend artikelWhat We Got Wrong About Uber and Lyft